Prisijunkite prie lietuvių kalbos mokytojo „Patreon“ ir prisidėkite prie tinklalaidės apie švietimą kūrimo

Prisijungti prie lietuvių kalbos mokytojo „PATREON“ platformos galite čia.


Turiu prisipažinti, kad pastaruoju metu, kol dar neprasidėjo mokslo metai, dieną ir naktį galvoju apie lietuvių kalbos mokytojo „Patreon“ projektą ir kaip jam seksis, jaučiu tam tikrą azartą. 😀 Užvakar spontaniškai nubėgau į elektronikos parduotuvę ir net nusipirkau ganėtinai brangų mikrofoną būsimoms tinklalaidėms įrašinėti. Viskam pasiruošta!

Turbūt jau matėte pristatomąjį vaizdo įrašą, todėl daugmaž žinote, ką veikia ir kokių idėjų turi lietuvių kalbos mokytojas (aš) bei kokia galėtų būti „Patreon“ projekto nauda jums ir plačiajai visuomenei. Šiame įraše trumpai pristatysiu išsamesnį planą tiems, kurie dar galvoja tapti lietuvių kalbos mokytojo prenumeratoriais, ir tiems, kurie jau nusprendė mokytis kartu. 🙂 

„Patreon“ puslapį sukūriau 2021 m. rugpjūčio 26 d., o pirmasis prenumeratorius pasirodė jau rugpjūčio 27 d., tuo labai mane pradžiugindamas. Savo „Patreon‘ą“ oficialiai pristatysiu rytoj, rugpjūčio 28 d., ir labai tikiuosi, kad prenumeratorių ims daugėti (pirštai sukryžiuoti!). Dabar visi trys šiame puslapyje patalpinti įrašai, įskaitant ir šį, yra nemokami ir matomi visiems, tačiau jau kitas įrašas bus užrakintas (pavaizduotas su spynele). Tai reiškia, kad jį perskaityti ar perklausyti galės tik lietuvių kalbos mokytojo prenumeratoriai. Kad taptumėte prenumeratoriumi, turite pasirinkti vieną iš šešių planų, nurodytų viršuje (pvz., BARANAUSKĄ). „Patreon“ platformą naudoja kūrėjai ir jų rėmėjai iš viso pasaulio, taip pat ir Lietuvos, todėl viskas padaryta taip, kad greitai susiorientuotų bene kiekvienas. Registruodamiesi turėtumėte užtrukti vos porą minučių, bet jei visgi kils klausimų, drąsiai siųskite man žinutę į feisbuko puslapį arba el. paštą lietuviukalbosmokytojas@gmail.com. Padėsiu!


Kokios laukia rubrikos?

MOKYTOJO DIENORAŠTYJE skaitytojai turės galimybę sužinoti apie viską, kas dedasi mokyto gyvenime nuo pat mokslo metų pradžios iki vasaros atostogų. Dienoraštyje neminėsiu jokių konkrečių detalių, tačiau visa kita bus nuoširdu ir tikra (tiesa, gali būti keletas beletristinių momentų), taigi skaitytojui atsiskleis realaus mokytojo psichologinis portretas ir bus apnuogintos Lietuvos švietimo sistemos ydos. Dienoraštį planuoju rašyti bent keletą kartų per savaitę, žymėdamas dienas, o su savo prenumeratoriais pasidalinti 2-3 kartus per mėnesį.

Rubrika ATGAL Į MOKYKLĄ taip pat bus susieta su mokslo metais. Per juos prenumeratoriams pristatysiu kiek sutrauktą 11-12 kl. literatūros kursą. Sužinosite apie didelę dalį į programą įtrauktų lietuvių ir užsienio autorių, prisiminsite arba pirmą kartą perskaitysite ir paanalizuosite mano atrinktus programinius (ir ne tik) tekstus (nurodysiu, kur perskaityti nemokamai), išgirsite apie kūrinių autorius, svarbiausius literatūrinius reiškinius. Ši rubrika puikiai tinka visiems: tie, kurių mokykloje lietuvių kalba per daug nežavėjo, galės užpildyti kultūrines spragas, o tie, kuriems literatūra visuomet buvo įdomi, pagilins žinias ir sužinos naujų dalykų. Tuo metu mokytojos(-ai) tikrai ras įvairios informacijos ir metodų, kuriais galės praturtinti savo pamokas. Rubrikos „Atgal į mokyklą“ tekstus papildysiu vaizdine medžiaga (nuotraukomis, vaizdo įrašais), nuorodomis į aktualius šaltinius, pagyvinsiu humoru. Visa medžiaga bus pradėta talpinti daugmaž rugsėjo viduryje, ja dalinsiuosi 1-2 kartus per mėnesį.

Bene laukiamiausia – TINKLALAIDĖ „PRIE LENTOS“. Būtent jai ir skirsiu didžiausią dėmesį, jai reikalinga ir pati didžiausia finansinė parama. 45 min. trukmės laidose atsakinėti kviesiu švietimo ekspertus, kultūros atstovus, rašytojus, politikus, psichologus ir kitų sričių lyderius. Transliacijos metu pašnekovai prisimins savo laikų mokyklą, dalinsis asmenine patirtimi ir žiniomis, kurios bus įdomios visiems! Transliuoti laidas pradėsiu, kai tik prenumeratorių parama pasieks 300 Eur/mėn. (labai tikiuosi, kad tai įvyks iki spalio), o jau labai greitu metu pasirodys vienas epizodas, kuriame apie „Prie lentos“ idėją, būsimas temas ir pašnekovus papasakosiu plačiau (taip pat atsakysiu į jūsų klausimus!). Galiu jau dabar patikinti, kad įdomu bus ne tik švietimo sistemos atstovams, bet visiems, kurie lankė arba vis dar lanko mokyklą. Surinkus reikiamą pinigų sumą numatoma viena laida per mėnesį, bet, paramai didėjant, didės ir epizodų skaičius!

Kas mėnesį paskelbsiu ir po kelias KNYGŲ BEI FILMŲ REKOMENDACIJAS. Tiek knygos, tiek filmai prenumeratoriams bus ne tiesiog rekomenduojami, bet išsamiau pristatomi, kad iš kūrinių būtų gaunama kuo daugiau (aprašymas + nuorodos į keletą aktualių šaltinių). Rekomendacijų nekelsiu pernelyg dažnai – tik tiek, kad galėtumėte iš tiesų suspėti perskaityti rekomenduojamą knygą arba pažiūrėti gerą filmą. Juk svarbu ne kiekybė, o kokybė! Beje, komentaruose bus įdomu išgirsti jūsų favoritus!

Taigi, jau rugsėjį iš viso gausite 5-7 įrašus (vienus anksčiau, kitus vėliau) ir vieną tinklalaidės epizodą, o ateityje turinio kiekis šiek tiek augs. Be to, greitu metu į lietuvių kalbos mokytojo „Patreon“ platformą įkelsiu ir kai kuriuos savo anksčiau kurtus įrašus, kurių gal dar taip pat neturėjote galimybės perskaityti. Kad viskas būtų sistemiška ir vienoje vietoje!


Kam skirtas turinys?

„Patreon“ puslapyje talpinamas turinys bus skirtas absoliučiai visiems, kurie nori plėsti savo kultūrinį akiratį, sužinoti, kuo gyvena mūsų šalies mokytojai, ir prisidėti prie geresnės Lietuvos švietimo situacijos. Vieni prenumeratoriai galės užpildyti literatūrines ir kultūrines spragas, kiti pagilins jau turimas žinias. Tuo metu mokytojai nesijaus taip, tarsi vieni kovotų su ugdymo iššūkiais, bei ras pamokoms naudingos medžiagos ir idėjų, galės diskutuoti tarpusavyje. Mokinių tėvai, savo ruožtu, sužinos, kaip prisidėti prie vaikų kultūrinio tobulėjimo ir padėti jiems patirti sėkmę ne tik mokykloje, bet ir už jos ribų.


Kodėl verta mokėti už turinį?

Daugiau nei pusantrų metų savo straipsniais dalinausi visiškai nemokamai: po internetą pasklido „Privalomas neprivalomų knygų sąrašas“, „Gerų filmų sąrašas“, tekstas apie tai, kiek iš tiesų (už)dirba mokytojai ir dar daug kitų įrašų. Minėtus tekstus pamatė šimtai tūkstančių žmonių („Privalomas neprivalomų knygų sąrašas“, pavyzdžiui, vien feisbuke parodytas beveik 350000 socialinių tinklų naudotojų ir sulaukė beveik 2500 pasidalinimų). Man labai džiugu nuolat įsitikinti, kad knygų sąrašu naudojasi ne tik įvairių mokyklų mokiniai, bet ir jų tėvai, seneliai, taigi, suaugusieji, o lietuvių kalbos mokytojos savo pamokose sėkmingai pritaiko mano aprašytus skaitymo populiarinimo ir mokinių motyvavimo metodus ar naudoja mano kurtą vaizdo pamoką (jau beveik 20000 peržiūrų lietuvių kalbos mokytojo Youtube kanale), mokydamos abiturientus egzamino rašinio ypatumų. Man, dar ganėtinai jaunam mokytojui, tai yra milžiniškas įvertinimas, už kurį esu dėkingas kiekvienam iš jūsų.

Matydamas, kad tai, ką darau, iš tiesų svarbu tokiai plačiai auditorijai, jausdamas, kad tai yra prasminga ir teikia man bei kitiems daug džiaugsmo, noriu dar daugiau laiko skirti švietimui. Iki šiol visam minėtam turiniui kurti laiko atrasdavau iki išnaktų dirbdamas mokykloje, turėdamas papildomą darbą (vien iš mokytojo algos Lietuvoje neišgyvensi), o pirmaisiais mokslo metais – dar ir studijuodamas. Savaime suprantama, kad toks krūvis, laikui bėgant, pasidarytų per didelis bet kuriam, net ir jaunam, žmogui. Nuo šio rudens minėto papildomo darbo visai atsisakysiu ir pakeisiu uždarbiu iš „Patreon“ platformos tam, kad ir toliau galėčiau kurti bei dalintis kiekvieną ugdančiu turiniu, tačiau neaukodamas dėl to savo sveikatos (noriu dar ilgus metus dirbti mokykloje!).

Lietuvoje švietimo situacija šiandien, švelniai pasakius, nepavydėtina: kiekvienais metais vis labiau trūksta mokytojų (Užimtumo tarnybos duomenimis, šiemet pedagogų trūksta dar ketvirtadaliu daugiau nei pernai!), dalis mokyklų kažkaip funkcionuoja, visai neturėdamos direktorių, visuomenės raštingumo lygis gėdingai žemas, jauni žmonės vis rečiau paima knygą į rankas, o mokytojų profesija vis dar apipinta begale realybės neatitinkančių stereotipų, kurie atbaido motyvuotus ir kūrybingus žmones nuo galimybės mokyti. O juk dar yra ir savo darbo pakęsti negalinčių mokytojų (sunku įsivaizduoti!) bei begalė kitų problemų… Realybė tokia, kad Lietuvos švietimas laikosi tik ant iniciatyvių ir savo darbą mylinčių pedagogų pečių. Mano esminis veiklos tikslas – keisti susiklosčiusią situaciją ir įtikinti kuo daugiau žmonių, kad švietimas yra kiekvienos pažangios, darnios ir sėkmingos visuomenės pagrindas. Esu visiškai įsitikinęs, kad būtent švietimas turėtų būti valstybės ir kiekvieno jos nario pagrindinis prioritetas. Šios fundamentalios minties persmelkta mano ugdymo filosofija ir kiekviena žinutė, kurią stengiuosi kuo plačiau paskleisti tiek savo pamokose, tiek viešojoje erdvėje. Jums padedant, ir toliau darysiu viską, kad ši paprasta tiesa mūsų šalyje skambėtų kuo garsiau.

Pabaigoje šovė gan juokinga mintis: jei visus mano įrašus peržiūrėję žmonės būtų lietuvių kalbos mokytojo veiklą parėmę bent vienu euru, šiandien būčiau, ko gero, pirmasis Lietuvoje (o gal ir pasaulyje) mokytojas milijonierius. 😀 O jei rimtai, būtų smagu gyventi visuomenėje, kurioje remti švietimo, kultūros, meno ir mokslo atstovus taptų prestižo reikalu, kaip buvo, tarkime, renesanso laikų Italijoje. Kultūra, humanizmas tuomet klestėjo, suklestėtų ir mūsų visuomenė… Na, bet apie renesansą, ano meto pasaulėžiūrą ir literatūrą sužinosite lietuvių kalbos mokytojo „Patreon“ pamokose. Tad užteks kalbų – kviečiu prisijungti


Lietuvių kalbos mokytojo PATREON platformos nuoroda: www.patreon.com/lietuviukalbosmokytojas

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s